Konceptet for Optikerbussen er “skærmbriller og sikkerhedsbriller – nemt og bekvemt direkte på din arbejdsplads”. Bussen er tilrettet dette koncept 100% med moderne optikerudstyr og et varieret udvalg af brillestel.
Bussen rummer god plads til synsprøve, den har en komfortabel stol og naturligvis er bussen dejligt opvarmet.
Optikerbussen rådgiver indenfor erhvervsoptometri og synsergonomisk indretning – og afhjælper gerne virksomheder med ergonomisk korrekt indretning af arbejdspladsen.
Optikerbussen er medlem af Brancheforeningens Dansk Erhvervsoptik.
Kvaliteten og servicen er høj, men prisen er samtidig fornuftig og virksomheden sparer medarbejdernes vigtige arbejdstid.
En skærmbrille adskiller sig fra en privatbrille med en anderledes styrke eller opbygning i glassene.
En skærmbrille er derfor et supplement til den private brille.
Skærmbrillen bliver udfærdiget udfra skærmbrugerens arbejdsafstand og arbejdsopgaver, så et komfortabel syn opnås.
Som virksomhed imødekommer du Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 og sikre dine medarbejdere mod hovedpine, flimmeren for øjnene, spændinger i nakke og skuldre, tørhed og træthed i øjnene og forkert arbejdsstilling.
Fokus på at dine ansatte får udleveret specielle synskorrigerende briller eller kontaktlinser, fører ofte til øget effektivitet og mindsker sygefravær.
Skal din medarbejdere bruge en sikkerhedsbrille over flere timer, så er det ekstra vigtigt med en god komfort.
Sikkerhedsbrillen skal være CE mærket og den overholde reglerne for Arbejdstilsynets regler for personlige værnemidler.
Optikerbussen komme ud til virksomheden, så medarbejderen bruger mindst mulig arbejdstid på synsprøve, valg af sikkerhedsbrille og tilpasning.
Optikerbussen leverer sikkerhedsbriller med glas af speciel tykkelse og materiale, og som har stel med en vis robusthed. Sikkerhedsbrillen er designet med sideskærme, der gør, at de sikrer øjnene mod støv, stænk fra væsker, gnister, splinter og anden mekanisk påvirkning.
Optikerbussen leverer bl.a. sikkerhedsbriller fra Zeis og BBGR.
Mange medarbejdere oplever træthed og irritation i øjnene, når de sidder bag en computerskærm i længere tid ad gangen. Her kan en god skærmbrille ofte løse problemet.
At sørge for skærmbriller til medarbejdere er et lovkrav fra Arbejdsmarkedsstyrelsen mange virksomheder ikke er bekendt med.
Optikerbussen har stor ekspertise inden for synsergonomisk rådgivning og indretning af arbejdspladser og vil kunne afhjælpe virksomheder med behovet for deres medarbejderes velbefindende og prioritering af en ergonomisk korrekt indretning af arbejdspladsen.
Du kan bestille en tid til synsprøve på tlf. 30 50 53 35.
Jeg tager selv imod alle opkald og besvarer gerne alle spørgsmål omkring synsprøven.
Når jeg er hos andre kunder, modtages du af min telefonsvarer.
Hvis du lægger en besked, så ringer jeg snarest muligt tilbage til dig.
Jeg er meget på farten og kører derfor ofte i nærheden af dig, så vi finder altid en tid, der passer godt ind for dig.
Kundeservice står, som altid, øverst på dagsordenen hos mig, den rullende optiker.
Synsergonomisk rådgivning tager altid udgangspunkt i den enkelte medarbejders arbejdssted. Det er vigtigt, at kende skærmbrugerens arbejdsplads og arbejdsfunktioner for at udfærdige en korrekt skærmbrille.
I situationer vil en skærmbrille ikke løse den enkeltes gener, men en ergonomisk gennemgang vil kunne afhjælpe.
Synsergonomisk rådgivning indeholder:
Uddrag af Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15.12.1992:
§6 Den ansatte har ret til en passende undersøgelse af øjnene og syn:
Undersøgelsen skal foretages af en person med de fornødne kvalifikationer.
Den ansatte har ret til en øjenundersøgelse hos en speciallæge, hvis den i stk. 1 og 2 nævnte undersøgelse viser, at dette er nødvendig.
Den ansatte skal have udleveret specielle synkroniserende hjælpemidler, herunder briller, som er beregnet til det pågældende arbejde, hvis de i stk. 1 og 2 nævnte undersøgelser viser, at dette er nødvendigt, og hvis den ansattes egne briller ikke kan anvendes.
Arbejdsgiver skal sikre den ansatte adgang til de i stk. 1 og 3 nævnte undersøgelser uden udgifter og så vidt muligt inden for normal arbejdstid og har desuden pligt til at sørge for, at den ansatte får udleveret de i stk. 4 nævnte briller uden omkostninger for den ansatte.
Uddrag af Arbejdstilsynets vejledning:
Øjenværn skal være CE-mærket. Desuden skal øjenværnene på stellet være mærket med en række andre oplysninger, herunder oplysning om, hvilke beskyttende egenskaber de besidder. I tilfælde af, at beskyttelsesglassene kan udskiftes, skal disse også være mærket.
Da øjenværn skal passe til ansigtets form og begrænse synsfeltet mindst muligt, er det en god idé at prøve flere modeller øjenværn inden anskaffelse. Vær i den forbindelse særlig opmærksom på at:
Øjenværn skal sidde fast, uden at hovedbånd eller stænger snærer eller klemmer.
Optikerbussen 2023 © Alle rettigheder forbeholdes l Created by Umarketing